PortCastelló reuneix en Fitur al Castelló Cruise Club per a impulsar el turisme de creuers

25 January 2024

Castellón Cruise Club

25-01-2024. L’Autoritat Portuària de Castelló ha reactivat al Castelló Cruise Club en el marc de Fitur 2024 amb l’objectiu d’impulsar el turisme de creuers i treballar en una estratègia comuna que permeta atraure més escales de creuers al port de Castelló i oferir a les navilieres les múltiples possibilitats de destins i experiències que pot gaudir el passatge a la província. “Es tracta d’assegurar per a la ciutat i la província una oferta turística diversa i desestacionalitzada”, ha explicat el president de l’Autoritat Portuària de Castelló, Rubén Ibáñez.

“Hem reactivat a aquest comité amb la finalitat d’establir les bases per a l’atracció de nous turistes a Castelló, i conscienciar al teixit empresarial de les necessitats que tindran”, ha assenyalat.

Aquest comité de treball visibilitza així en la Fira Internacional de Turisme l’aposta de PortCastelló pel sector crucerístico. Un esdeveniment en el qual l’Autoritat Portuària de Castelló ha tancat l’escala de dos creuers, i amb això eleva a deu els creuers previstos per als dos pròxims anys.

Castelló Cruise Club està integrat per l’Autoritat Portuària i la Fundació PortCastelló així com per les institucions vinculades al desenvolupament del turisme a la ciutat i província de Castelló, com són el Patronat Municipal de Turisme de Castelló (Ajuntament), el Patronat Provincial de Turisme de Castelló (Diputació), la Cambra de Comerç, Turisme Comunitat Valenciana (Generalitat), la Universitat Jaume I i l’aeroport de Castelló.

Aquest comité que té com a objectius promoure l’ecoturisme, desenvolupar una guia que identifique els criteris per a l’obtenció de la certificació ‘Eco friendly port’, orientar als establiments de la província de Castelló per a obtindre l’etiqueta ecològica europea, treballar en les eines i catàlegs de tours sostenibles i conscienciar i educar a tots els grups d’interés en aquesta mena de turisme, com són guies, taxis, shuttles, comerç i restaurants entre altres.

Aquesta trobada en Fitur se suma als actes de promoció planificats per a enguany en els quals que participa PortCastelló a través de la seua Fundació, com són el Seatrade Cruise Global a Miami, MedCruise a Tarragona; Seatrade Med i MedCruise a Màlaga; World Travel Market a Londres i el International Cruise Summit a Madrid.

El president de l’Autoritat Portuària de Castelló ha assenyalat que “Castelló té molts atractius turístics únics a Espanya, i l’objectiu de totes aquestes trobades i assistència a fires especialitzades és que les empreses del sector crucerístico trien Castelló com a port base i escala d’interés en els seus itineraris”. A més, ha recordat que PortCastelló forma part de dos de les associacions més importants de l’àmbit internacional de creuers, com són MedCruise i CLIA (Cruise Line International Association). “Totes dues organitzacions ens permeten el contacte directe amb els `decisió makers´ en el disseny d’itineraris a través de presentacions i entrevistes B2B”.

Vull rebre les notes de premsa