La Fundació PortCastelló incrementa un 75% el seu nombre de patrons i col·laboradors

12 January 2024

2-01-2024. La Fundació per a la Promoció i Desenvolupament del port de Castelló -Fundació PortCastelló- ha dut a terme durant l’exercici 2023 un total de 54 accions, reunint més de 4.500 assistents en diverses iniciatives que van rebre una destacada puntuació mitjana de 8,5 sobre 10 després de les enquestes realitzades. Aquests resultats reafirmen el compromís de la Fundació amb el desenvolupament econòmic, social i cultural de la província de Castelló.

En el mateix període de l’any 2022, la Fundació comptava amb 10 patrons i 10 col·laboradors. Hui dia, aquests números han experimentat un creixement del 75%, aconseguint en l’actualitat un total de 35 empreses involucrades, de les quals 14 ho són com a patrons i la resta com a col·laboradors. Aquest suport demostra la confiança i l’interés creixent en les iniciatives de la Fundació PortCastelló.

Entre les nombroses accions dutes a terme, es destaquen algunes iniciatives clau:

Comercialització de creuers: s’ha establit contactes amb diverses navilieres i participat en fires i jornades especialitzades, la qual cosa ha revertit en la contractació de 8 escales de creuers entre 2024 i 2025.

Expansió i comercialització de sectors productius: s’ha participat en fires com Cevisama, Cersaie, Breakbulk, Transport Logistic, Wind Europe o Fruit Logistic, així com en jornades i congressos relacionats amb els sectors petroquímic, ceràmic, transport i energies renovables.

Formació: s’han organització diferents jornades abastant temàtiques d’interés per a la comunitat portuària com els reptes en el transport marítim, economia i sostenibilitat, digitalització, o seguretat operativa i protecció portuària.

Sostenibilitat: s’han desenvolupat xarrades i tallers saludables, accions de recuperació mediambiental o la implementació del Dia de la Fruita, entre altres iniciatives.

El compromís de la Fundació amb aquestes accions continuarà en 2024, com es va aprovar en l’últim patronat. Es va destinar un pressupost de 405.500 euros per a enguany, consolidant així l’impuls de programes que enforteixen el teixit socioeconòmic de la regió.

El president de l’Autoritat Portuària de Castelló, Rubén Ibáñez Bordonau, va elogiar la labor de la Fundació, destacant el seu paper fonamental en la unió amb la comunitat portuària. Va subratllar la importància de la Fundació com a instrument clau per al desenvolupament dels sectors productius de la província.

La Fundació PortCastelló agraeix el suport continu dels seus patrons, col·laboradors i la comunitat, comprometent-se a continuar sent un catalitzador positiu per al progrés sostenible a la província.

Vull rebre les notes de premsa