Ibáñez: “Han de revisar-se totes les bonificacions als sectors estratègics de la província per a adequar-les a la realitat actual”

16 February 2024

El president de l’Autoritat Portuària, Rubén Ibáñez, ha reiterat avui el suport i la sensibilitat del port de Castelló amb les organitzacions agràries en nova reunió amb la Va unir i AVA – ASAJA, la quarta en l’últim mes, per a analitzar “quina és la situació del sector agrari i veure en què se’ls pot ajudar des del punt de vista del port”.

En el transcurs de la trobada, Ibáñez ha anunciat que des de la presidència del port de Castelló s’ha acordat que “es revisaran totes les bonificacions per als sectors estratègics de la província de Castelló, perquè considerem que han d’adequar-se a la realitat actual”.

En aquest sentit, el màxim representant de l’Autoritat Portuària ha recordat que “des del primer segon el port de Castelló ha estat al vostre costat”. Tant és així, ha continuat que “la revisió de les bonificacions als sectors productius de la província – entre els quals es troba el citrícola – està posada ja en l’ordre del dia del primer Consell d’Administració de l’any, que serà el pròxim 23 de febrer”.

“És d’interès que en el Pla d’Empresa de l’any que ve s’abordi aquest tema”, ha assenyalat Rubén Ibáñez, que ha recordat que el Consell d’Administració actual “no ha pogut variar les bonificacions” perquè “no hi ha Pressupostos Generals de l’Estat i per tant no hi ha Pla d’Empresa, que és on s’apliquen”.

“L’última aprovació que va haver-hi va ser l’any 2022, en concret un 40%, a la mercaderia en contenidor de cítrics, que va suposar una bonificació de 14.188 euros, la qual cosa equival a 0,00036 euros per quilo”.

“Avui hem tornat a posar sobre la taula el compromís adquirit abans de les mobilitzacions de revisar les bonificacions, que dataven d’anteriors consells d’administració”, ha destacat el màxim representant del port de Castelló, que ha agraït les “paraules de gratitud” dels representants del sector pel compromís adquirit.

En un altre ordre, s’ha abordat també la intenció de l’Autoritat Portuària de crear una comissió en la qual estiguin representat tots els sectors productius i importants de la província de Castelló.

Vull rebre les notes de premsa