El president de l’Autoritat Portuària mostra el seu compromís amb el sector citrícola

16 January 2024

2024-01-16. El president de l’Autoritat Portuària de Castelló, Rubén Ibáñez, ha mantingut hui una trobada amb el secretari general de la Unió de Llauradors i Ramaders, Carles Peris, i el secretari tècnic, Joanma Mesado. La reunió, impulsada per l’Autoritat Portuària, ha tingut com a objectiu informar l’organització agrària del funcionament de les bonificacions als cítrics després de la preocupació mostrada pels sindicats del sector citrícola per les importacions de taronges al mercat europeu, així com mostrar el seu compromís a treballar junts.

Rubén Ibáñez ha explicat a l’organització agrària que el port de Castelló bonifica en un 40% les importacions i exportacions de cítrics, independentment del seu origen, atés que “la normativa aranzelària impedeix que es puga discriminar per eixos conceptes”.

Així mateix, ha assenyalat que l’actual protocol comporta una inspecció en el port de Castelló del cent per cent de tota la mercaderia que s’importa. “Un protocol molt exigent per a impedir l’entrada de plagues i malalties no presents a la UE”, ha indicat Rubén Ibáñez per a tranquil·litzar al sector per la seua inquietud sobre aquesta qüestió. “En els Punts d’Inspecció Fronterera les administracions competents en aquesta matèria prenen totes les precaucions per a evitar l’entrada de plagues, controlar la cadena alimentària i garantir el bon estat del producte”.

D’altra banda, en el transcurs de la reunió Rubén Ibáñez ha recordat que les bonificacions als sectors productius de la província, com el citrícola o el ceràmic, estan contemplats en el Pla d’Empresa de PortCastelló, i formen part dels Pressupostos Generals de l’Estat. “Per tant, aquestes bonificacions ara no poden modificar-se”. No obstant això, la Va unir ha proposat conformar una comissió de treball integrada per representants dels principals sectors productius de la província per a analitzar conjuntament les bonificacions a aplicar per part de l’Autoritat Portuària de Castelló. Una proposta que ha sigut ben rebuda per part de PortCastelló.

Rubén Ibáñez ha expressat el seu suport al sector “que s’evidencia precisament amb les bonificacions estratègiques que tenim aprovada i dirigides a incentivar els trànsits d’aquest sector i enfortir la seua posició en el mercat nacional i internacional”.

Finalment, el president de l’Autoritat Portuària   ha expressat durant la trobada el seu ferm suport al sector citrícola de la província, reconeixent els desafiaments que enfronta actualment, incloent-hi la preocupació per les importacions de cítrics de països tercers. Ha destacat el seu compromís amb la indústria citrícola i la seua determinació de treballar en estreta col·laboració amb els productors locals per a abordar aquests desafiaments.

Vull rebre les notes de premsa