El govern valencià reforça el seu compromís amb un hub tecnològic en els antics cinemes de la molla de costa

14 February 2024

El Govern de la Generalitat Valenciana reforça el seu compromís amb el port de Castelló amb la signatura, per part de la consellera d’Innovació, Indústria, Comerio i Turisme, Núria Montes, d’un protocol d’intencions per a l’impuls i desenvolupament d’un hub tecnològic en PortCastelló que se situarà en els antics cinemes de la molla de costa.

El president de l’Autoritat Portuària de Castelló, Rubén Ibáñez, ha celebrat que “avui és un dia de satisfacció per a tots perquè culminem el treball emprès durant aquests mesos amb la Conselleria” i, sobre aquest tema, ha subratllat que amb aquest protocol “fem realitat un somni; posar en el mapa de la innovació i la tecnologia a la ciutat de Castelló”.

En aquest sentit, Ibáñez ha assegurat que “el protocol és el nus que ens farà molt més competitius encara des del punt de vista de la terra” ja que, “suposa estrènyer els llaços amb la ciutat i la pròpia província, perquè el port no sols mira a la mar sinó també mira a la terra”.

El màxim representant de l’Autoritat Portuària ha apuntat que “la signatura d’avui va més enllà d’una declaració d’intencions” i, sobre aquest tema ha recordat que els pressupostos del Consell per a l’any 2024 “ja contemplen una inversió de 100.000 euros per a aquest concepte”.

D’aquesta manera, ha continuat Ibáñez, “el Consell compleix amb la seva promesa de continuar avançant en una infraestructura que donarà resposta a les necessitats de desenvolupament tecnològic del sector, a més de ser un important motor d’ocupació i riquesa per al conjunt de Castelló i la província”. “El nostre objectiu és situar la zona portuària a l’avantguarda en innovació i convertir-la en un pol d’atracció d’empreses de caràcter tecnològic, digital i innovador”, ha conclòs.

Per part seva, l’alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, durant un desdejuni de treball previ amb empreses tecnològiques ha assenyalat que “volem impulsar i afavorir al teixit tecnològic de la nostra ciutat perquè es creï ocupació estable i de qualitat. Volem ser el Silicon Valley del Mediterrani”, ha assegurat.

Així mateix, ha assegurat que la voluntat del consistori és la de “poder convertir un edifici buit en un gran centre creador d’idees i projectes, de modernes empreses que serveixin per a generar més ocupació, de més qualitat. Posar en valor i donar a conèixer Castelló a tot el món com a referència en el sector tecnològic”.

De la mateixa manera, la consellera Montes, que ha indicat que “som aquí per a plantejar un calendari de treball”, ha assegurat que “avui és el dia en què canviem paraules per fets”. “Aquí estem per a canviar el futur de Castelló i per a apostar per aquesta ciutat i aquesta província com un dels hub d’innovació i tecnologia més importants de la Comunitat Valenciana”.

Montes ha afirmat que des de la Conselleria “crearem el marc adequat per a la instal·lació d’empreses i la captació i retenció del talent humà”, en aquest sentit ha continuat “la nostra obligació com a administració és propiciar l’ecosistema perfecte perquè es pugui desenvolupar”.

Protocol de col·laboració per a coordinar polítiques d’innovació i suport a l’ecosistema emprenedor

El protocol de col·laboració subscrit avui entre totes dues administracions, Autoritat Portuària i Conselleria d’Indústria, Innovació, Comerç i Turisme, té per objecte coordinar accions dirigides a enfortir el suport als sectors productius de base tecnològica que contribueixin a consolidar el teixit empresarial innovador en la Comunitat Valenciana, generant riquesa i benestar sostenible per a la ciutadania, alineant aquestes iniciatives amb els marcs europeus del Pacte Verd i les estratègies europees de digitalització.

També té com a fi connectar iniciatives alineades de les dues institucions per a aconseguir que la Comunitat Valenciana sigui receptora de les millors empreses i esdeveniments tecnològics nacionals i internacionals. A més el conveni pretén potenciar la visibilitat del territori com a zona de gran activitat tecnològica, impulsar la innovació pública com a motor de canvi i transformació i generar sinergies entre els agents per al naixement de noves iniciatives.

La consellera ha signat el protocol en la seu de l’Autoritat Portuària de Castelló, on ha signat en el llibre d’honor. El president Rubén Ibáñez ha lliurat a Núria Montes una làmina de l’artista castellonenca María Griñó com a record de la seva primera visita al port de Castelló.

Vull rebre les notes de premsa