Rubén Ibáñez destaca els projectes de PortCastelló per a “abanderar la digitalització en el sistema portuari”

9 November 2023

Jornadas Digitalización

09-11-2023. El president de PortCastelló, Rubén Ibáñez, ha afirmat que la digitalització és un dels pilars fonamentals de “el nostre Pla Estratègic, i estem fent grans esforços per a abanderar la digitalització en el sistema portuari”. De fet, el port de Castelló ha estat el primer del sistema portuari a incorporar la transformació digital en la seva estratègia.

Rubén Ibáñez ha explicat que la competitivitat en els ports marítims està lligada a la digitalització, i “com a baules que som de la cadena logística els ports hem de liderar aquest procés”.

La transformació digital que està impulsant PortCastelló permetrà adoptar nous models per a ser més eficients, innovadors i orientats al servei dels usuaris des d’un concepte de Smart Port. Durant les jornades s’han exposat alguns dels projectes que impactaran de manera directa en la Comunitat Portuària, com són la plataforma del Port Community System i la plataforma d’administració electrònica. “Són projectes per a passar a ser un port interconnectat i configurar el nostre port com Smart Port”, ha dit Rubén Ibáñez

L’any vinent serà el salt definitiu per a la transformació digital que desenvolupa l’Autoritat Portuària de Castelló, amb la finalitat de mantenir la competitivitat, millorar l’eficiència, reduir l’impacte ambiental en les operacions portuàries i augmentar la seguretat i la protecció.

Rubén Ibáñez ha indicat que “la digitalització no és una opció, és una necessitat, és un present per a guanyar futur”.

Les jornades han estat organitzades per la Fundació PortCastelló i volen contribuir a estrènyer encara més els llaços amb la seva Comunitat Portuària i mantenir-los informats de l’avanç de projectes que milloraran els processos.

Vull rebre les notes de premsa