PortCastelló visita les plataformes logístiques de Terol i Saragossa

18 December 2023

Estación Intermodal de Platea (Teruel)

18-12-2023.

El president de l’Autoritat Portuària de Castelló, Rubén Ibáñez, al costat del director Manuel García, visiten les plataformes logístiques de Saragossa i Terol, -integrades a Aragó Plataforma Logística-, així com empreses aragoneses per a donar a conèixer la potencialitat del port de Castelló entre el teixit empresarial aragonès i presentar-lo com a “finestra al Mediterrani a Aragó i com a alternativa real a l’empresariat d’aquesta comunitat”. Aquestes reunions de treball pretenen conjuminar esforços per a connectar les estacions intermodals de PortCastelló amb les de Saragossa (Plaza) i Terol (Platea)

Rubén Ibáñez ha assenyalat que “Aragó és una comunitat estratègica i fonamental per al port de Castelló” i en aquest sentit resulta essencial “divulgar les infraestructures productives que tenim en marxa i les potencialitats del nostre recinte, que ens permetran augmentar l’oferta per a les empreses d’aquesta zona”.

Ibáñéz ha afegit que “volem que sàpiguen que el port de Castelló és també el port d’Aragó”, atès que estem connectats amb més d’un centenar de països a tot el món. El president de PortCastelló ha indicat que “la situació d’Aragó és estratègica per a nosaltres, per a la nostra comunitat portuària, i és també el hinterland natural del nostre port”.

Durant dues jornades, la delegació castellonenca exposarà els principals projectes en els quals es troba immersa l’Autoritat Portuària. Entre ells, inversions que milloraran la connectivitat tant terrestre com ferroviària, com són els accessos ferroviaris pel sud al port o la connexió viària entre les seves dues dàrsenes.

També mostraran el projecte d’expansió en la zona sud del port, en la zona del qual s’ultima una estació intermodal interna o zona d’apilament.

“Aquest nou espai en la nostra dàrsena sud suposarà posar a la disposició de nous clients gairebé un milió de metres quadrats de sòl a peu de molla”.  Rubén Ibáñez ha recordat que actualment el port de Castelló és el que més superfície disponible té de tot l’arc mediterrani per a la instal·lació de noves empreses.

En concret, Rubén Ibáñez i Manuel García han visitat avui la terminal intermodal de Platea, a Terol, que està finalitzat les obres, i la situació de les quals és molt similar a la del port de Castelló. Aquest enclavament logístic turolense se situa a menys de 200 quilòmetres de Castelló, i està integrat en les rutes dels trànsits de nord a sud, tant per carretera, com a ferroviaris (corredors Cantàbric i Mediterrani). Posteriorment visitaran la Plataforma Logística Plaza de Saragossa, un centre intermodal de transports que concentra en el seu espai parcel·les, una terminal ferroviària, aeroport a quilòmetre zero i òptimes connexions.

Peu de foto:

D’esquerra a dreta: Pedro Sas, gerent d’Aragó Plataforma Logística; Isabel Velasco, directora comercial; Jaime Escobar, director d’Estratègia i Desenvolupament; Rubén Ibáñez, president de l’Autoritat Portuària de Castelló; Manuel García, director de PortCastelló; i Jorge Bara, director financer d’Aragó Plataforma Logística.

Vull rebre les notes de premsa