PortCastelló rep al creuer ` World Navigator ´

7 September 2023

El port de Castelló ha rebut aquest matí al creuer `World Navigator´, amb capacitat per a 196 passatgers i 117 membres de tripulació.

El creuer ha atracat en el moll de Llevant i ha recalat només unes hores en PortCastelló amb la finalitat de desembarcar als passatgers, en aquesta ocasió amb un perfil específic. Es tracta de turistes amants del ciclisme que realitzen el traçat de la EuroVelo 8, un projecte de recorreguts amb bici per tota Europa basat en un turisme de qualitat, diferent del sol i platja. És coneguda com la Ruta del Mediterrani, que s’inicia a la ciutat de Cadis i finalitza en un recorregut circular per l’illa de Xipre.

Així, a primera hora del matí els passatgers han pres les seves bicicletes per a rodar fins a València, acompanyats en tot moment per una furgoneta de suport.

El creuer `World Navigator´ pertany a la naviliera Mystic Cruises, està operat per Atles Ocean Voyages i noliejat per l’empresa americana Santana Adventures, especialitzada a organitzar itineraris específics per a ciclistes i a mesura dels clients. Va ser construït en 2021 i amb bandera de Madeira. Es tracta d’un vaixell d’expedició, reforçat per a gel, de 9.934 GT, 126 m d’eslora, 19 m de manga, i 4,8 metres de calat.

El capità marítim de Castelló, Miguel Ángel Gómez, el cap de l’àrea d’Explotació del port de Castelló, Antonio Velasco, i Cristina Soria de la Fundació PortCastelló, han lliurat una mètopa al capità del creuer per la seva primera escala en el port de Castelló.

És el primer creuer que recala a Castelló en 2023. Per a l’any vinent s’han confirmat ja dues escales, i altres dues més per a 2025.

PortCastelló aposta pel turisme de creuers, en col·laboració amb la Diputació de Castelló, l’Ajuntament de Castelló i la Generalitat Valenciana. De fet, el port de Castelló participa aquesta setmana en Seatrade Europe 2023 amb l’objectiu de “integrar la ciutat i els destins de la província entre les companyies de creuers que ofereixen experiències singulars als seus passatgers”, tal com ha comentat la gerent de la Fundació PortCastelló, Susana Soria.

El port de Castelló compta amb dos molls dedicats als creuers i que donen servei al vaixell i els seus passatgers.

Vull rebre les notes de premsa