Enrique Vidal pren possessió del seu càrrec com a president de PortCastelló amb el Marc Estratègic com a full de ruta

19 April 2023

Toma posesión Enrique Vidal

Enrique Vidal ha  jurat la seua presa de possessió i ha manifestat que el port de Castelló aquest serà el port de tots i totes.

En el seu discurs ha indicat que “en l’Autoritat Portuària tenim un full de ruta clar que ens marca el nostre Pla Estratègic: Impulsar la transició blava per a connectar-nos al món. Aquesta transició cap a una economia sostenible basada en el medi marí té tres pilars fonamentals, que coincideixen amb els que guiaran la meua gestió al capdavant del port: l’econòmic, el mediambiental i el social”.

En el vessant econòmic, ha indicat, “tenim en marxa grans projectes que ens convertiran en un port més competitiu i millor connectat. M’estic referint, entre altres projectes, a l’accés  ferroviari sud, que ens connectarà amb el corredor mediterrani; a la connexió viària entre dàrsenes, amb la qual aconseguirem tindre un únic port; i com no, a Octopus, que ens permetrà créixer en la nostra dàrsena sud, captar nous clients i inversions i, per tant, generar riquesa i llocs de treball. Tot això serà possible gràcies als 147 milions d’euros que recull el nostre pla d’empresa per a inversions productives en els pròxims 5 anys”.

Vidal ha assenyalat que “entre els nostres objectius està, a més, propiciar la millora dels accessos viaris al port des dels municipis de la província i pròxims a ella i facilitar així el transport de mercaderies per carretera. Estem convençuts que aquestes infraestructures atrauran nous trànsits fins als nostres molls”.

En el vessant mediambiental, ha assenyalat que “volem créixer de manera eficient, cuidant i protegint el nostre mitjà. És l’única manera que entenem en el nostre port de fer les coses. Per això, posem en valor totes les actuacions de sostenibilitat mediambiental que estem portant en PortCastelló per a protegir el nostre entorn. Actuacions en les quals s’estan implicant les empreses situades en el nostre port, adherint-se voluntàriament al nostre Codi de Bones Pràctiques”.

Vidal s’ha referit al conveni  per a la millora de la qualitat de l’aire, pioner en tot el sistema portuari, que redundarà en una millora de la qualitat de vida de les persones que treballen en el port i en la ciutadania del Grau.

En el vessant social, ha declarat que “avançarem per a arrelar encara més el port entre els seus veïns i veïnes, per a ser un port volgut, obert a la ciutadania, per al gaudi de tots, accessible, amb activitats d’oci, amb un nou edifique Moruno que és ja hui un espai cultural cridat a ser un referent a la província”.

Per a poder aconseguir aquests objectius, Enrique Vidal entén que el port ha de comptar amb les eines necessàries, “que ja estem desenvolupant en el marc del nostre Pla de Transformació Digital, i que suposaran un salt qualitatiu per a respondre als requeriments dels nostres clients”. A més, ha apuntat que “no podrem aconseguir aquests objectius sols, hem de comptar amb el suport de la nostra societat i de la nostra comunitat portuària, i per a això és necessària la confiança i la cooperació mútua. Per a continuar generant confiança, enguany es farà realitat el nostre Pla de Transparència”.

Vidal també s’ha centrat en la formació i la innovació “per a adaptar-nos a les necessitats reals d’ús dels diferents sectors de la nostra província, volem continuar impulsant la formació professional vinculada al sector marítim i altres oficis vinculats a l’activitat portuària. Una formació adaptada a la demanda real”.

Enrique Vidal no ha deixat de costat la col·laboració que manté el port amb la universitat des de la càtedra Smart Ports que dirigeix Francisco Toledo, i ha ressaltat les aliances estratègiques amb institucions com l’Ajuntament de Castelló, en el terme municipal del qual es troba PortCastelló, però també amb els ajuntaments dels municipis de la província, la Diputació de Castelló, i els socis i patrons que conformen la nostra Fundació PortCastelló.

Enrique Vidal ha conclòs dient que “he dedicat bona part de la meua vida a la gestió empresarial i, secundat per totes les persones que treballen en l’Autoritat Portuària, em sent còmode assumint el repte d’impulsar els plans de futur del port, que ens permeten el creixement que mereixem”.

“Un port que és, per a mi, com la meua segona casa. Ací vaig aprendre a nadar i a navegar. Ací vaig gaudir dels meus jocs d’infància. Prop d’ací està el Real Club Nàutic. Just al costat de la seua situació actual, va estar el Club Nàutic de fusta, que els joves no han conegut. La Junta Directiva d’aquest, presidida pel meu pare, va començar a construir el “Nàutic de pedra” en 1961, anterior a l’actual. És un record del meu pare”.

Després de dedicar unes paraules a la seua família va finalitzar la seua intervenció amb la següent frase: “Soc grauer i així em sent”

Vull rebre les notes de premsa