El Consell d’Administració de PortCastelló ratifica el seu Pla d’Empresa 2024

22 December 2023

Consejo de Administración

22-12-2023. El Consell d’Administració de l’Autoritat Portuària de Castelló ha ratificat avui els acords del seu Pla d’Empresa 2024, que preveu inversions de 378 milions d’euros en els pròxims cinc anys i següents.

Una inversió planificada principalment per al desenvolupament de les infraestructures en la dàrsena sud del port de Castelló, accessibilitat ferroviària i viària, i molla de Costa Sud.

De fet, el 62 per cent dels 378 milions d’euros està destinat a aquests tres pilars i es desglossen de la següent manera:

120 milions d’euros per al desenvolupament de `Octopus´. Entre les principals actuacions en aquesta partida consten 66 milions per a la prolongació de la línia d’atracada en 865 metres, i altres 7 milions d’euros per al bri de tancament, una actuació que ja s’ha licitat i que suposarà la creació per farciment de noves esplanades terrestres.
90 milions en matèria d’accessibilitat ferroviària, amb actuacions relacionades amb la connexió del port de Castelló amb el corredor mediterrani, així com amb la seva xarxa ferroviària interna. L’execució de tot el traçat està compliment els terminis previstos, i de fet, estan iniciats tots els trams que preveu el projecte.
23 milions d’euros per a la prolongació del dic de tancament en la dàrsena sud. Una actuació pensada per a ampliar la capacitat de manipulació de graneles líquids.

El president de l’Autoritat Portuària, Rubén Ibáñez, ha explicat que aquestes inversions “ens permetran afrontar el desenvolupament d’infraestructures productives en el port de Castelló, que li faran més competitiu, eficient i atractiu per a la instal·lació de noves empreses”

D’altra banda, Rubén Ibáñez ha informat el Consell d’Administració de l’aprovació provisional de revisió del Reglament de la Xarxa Transeuropea de Transport, per la qual s’inclou al port de Castelló dins de la xarxa bàsica (CORE) en considerar-ho prioritari. “Un acord que suposa una fita per a una millor connectivitat i posa al port de Castelló en el mapa de la xarxa bàsica de transports”, ha dit Rubén Ibáñez.

També s’ha adonat en el Consell d’Administració de l’increment de valor dels actius no corrents del port de Castelló. En concret, un 28% en 2024 respecte del 2022. Actualment es calcula aquest immobilitzat en 325,4 milions d’euros. Malgrat aquesta revaloració, el port de Castelló ha optat per la rebaixa de taxes i manteniment de bonificacions amb la finalitat d’atreure nous inversors i afavorir la competitivitat.

Així, l’Autoritat Portuària rebaixa per a l’any vinent la taxa d’ocupació en un 15 per a les terminals de granel sòlid, i un 20 per cent per a les terminals de mercaderia general.

D’altra banda, manté les bonificacions per al 2024 i aplicarà un 40% de bonificació en la taxa als vaixells portacontenidors i ro-ro; un 40% de bonificació a l’embarcament de taulells. Aquest percentatge és el màxim de bonificació permès per llei.

Addicionalment, es recorda que l’Autoritat Portuària de Castelló va fer en 2023 una nova valoració dels seus terrenys, la qual cosa ha permès abaratir el cost d’ocupació per a tots els concessionaris del port.

Vull rebre les notes de premsa