CaixaBank concedeix a PortCastelló un confirming sostenible per 2 milions

9 February 2023

CaixaBank ha concedit a l’Autoritat Portuària de Castelló un confirming sostenible per import de 2 milions d’euros que s’emmarca dins del pla de col·laboració de totes dues entitats per a fomentar el finançament sostenible, impulsant la transició ecològica i fomentant un impacte positiu tant a nivell mediambiental com social.

L’acord ha sigut subscrit en un acte que ha tingut lloc en el Port de Castelló i en el qual han participat el director d’Institucions de CaixaBank en la Comunitat Valenciana, Jaime Casas, i el president de l’Autoritat Portuària de Castelló, Rafa Simó.

El president de l’Autoritat Portuària de Castelló ha assenyalat que “amb aquest finançament reforcem el nostre compromís amb la sostenibilitat, que ve marcat en el nostre Pla Estratègic, i ens ajudarà a ser més competitius en oferir condicions més avantatjoses de pagament als proveïdors sostenibles”.

“Aquesta operació, la primera d’aquest tipus que CaixaBank li concedeix a una autoritat portuària, és una mostra més del pla de diversificació i innovació que l’entitat està duent a terme per a adaptar les solucions de finançament sostenible als productes de banca transaccional”, ha subratllat Casas.

CaixaBank, referent europeu en sostenibilitat

CaixaBank és una entitat amb un fort vincle històric amb l’impacte social de la seua activitat, que fa que assumisca la responsabilitat d’impulsar una economia positiva per al benestar de les persones. Amb aquest propòsit, el banc ha desenvolupat un Pla de Banca Sostenible, integrat dins del nou Pla Estratègic de CaixaBank, que recull la seua proposta per a resoldre reptes com l’impuls de les finances sostenibles, la desigualtat, el canvi climàtic i la desocupació.

La sostenibilitat és un dels tres pilars en els quals es recolza per a aconseguir els resultats del Grup i s’estableixen tres ambicions: impulsar la transició sostenible de les empreses i la societat, liderar l’impacte social positiu i afavorir la inclusió financera, així com promoure una cultura responsable sent referents en governança. CaixaBank té com a objectiu mobilitzar 64.000 milions d’euros en finances sostenibles fins a 2024.

En aquesta línia, l’entitat s’ha col·locat al capdavant del finançament verd a Europa durant 2022, segons la League Table Green Use of Proceeds Top Tier Lender de Bloomberg. A més, CaixaBank ha consolidat el lideratge en finançament sostenible a Europa i ha tancat 2022 com la tercera entitat en finançament sostenible a Europa, segons el rànquing de Refinitiv EMEA Top Tier Green & ESG-Linked Loans. Destaca la contínua millora en aquest rànquing, ascendint tres posicions respecte a l’any anterior i sent la primera entitat espanyola en aquesta classificació.

Fruit de la seua labor, CaixaBank és present en els índexs de sostenibilitat més rellevants del món i és avaluada pels principals analistes especialitzats. Destaca la seua presència, entre altres, en el Dow Jones Sustainability Index, en els índexs FTSE4Good, i en l’A List del CDP Climate Change.

PortCastelló, empresa socialment responsable

L’Autoritat Portuària de Castelló, dins del seu afany per ser una empresa socialment responsable, s’esforça a aconseguir una política econòmica cada vegada més sostenible perquè és conscient que les conseqüències de cadascuna de les seues decisions econòmiques repercutiran sobre els seus grups d’interés.

La política de finançament sostenible de PortCastelló va de la mà dels nostres compromisos estratègics de lluita contra el canvi climàtic i impuls cap a la sostenibilitat de la cadena de subministrament.

PortCastelló aposta per afavorir als proveïdors que impulsen l’acompliment sostenible de la seua activitat a través del finançament sostenible. Aquest servei de confirming sostenible secunda i fomenta les activitats que promouen un creixement econòmic inclusiu i respectuós amb el medi ambient.

Els proveïdors poden donar-se d’alta com a proveïdor sostenible a través de la seu electrònica en el procediment habilitat per a això: https://portcastello.sede.gob.es/procedimientos.

Vull rebre les notes de premsa