El president de PortCastelló, Rafa Simó, destaca el paper dels ports

13 July 2022

13-07-2022. El president de la APC participa en la presentació de Bit2Me al port de Castelló La iniciativa s’emmarca dins del CryptoTour, el repte que Bit2Me s’ha proposat en 2022 per a convertir a Espanya en un referent mundial cripto.

El president de PortCastelló, Rafa Simó, ha posat hui en valor el paper dels ports per a connectar el sector tecnològic i innovador amb el logístic portuari durant la inauguració de la jornada “El cryptotour del coneixement” organitzada per Bit2Me a Simetría. Simó ha destacat el caràcter divulgatiu i de transferència del coneixement d’aquestes jornades, i s’ha referit al port de Castelló com a eina clau al servei “de les nostres empreses i sectors productius”.

A més, ha enumerat les iniciatives impulsades des de l’Autoritat Portuària de Castelló per a acostar el port a la societat, tant de caràcter lúdic com a través d’aliances estratègiques amb organismes, entitats i institucions per a fomentar l’esperit emprenedor i configurar al port com hub tecnològic.

Per part seua, el director de PortCastelló, José María Gómez, ha destacat l’aposta del port per la innovació i la digitalització “per a ser més competitius i continuar creixent” en el transcurs de la taula redona “Innovació, tecnologia Blockain i cripto”. En la seua intervenció s’ha referit a la transformació digital com un dels eixos prioritaris inclòs en el Pla Estratègic 2024 de PortCastelló, “que inclou accions per a la transició blava a través de l’impuls en innovació i digitalització”.

La jornada s’ha celebrat en l’edifici de Simetria situat en el moll de Costa del port de Castelló i ha servit per a presentar Bit2Me Commerce, una passarel·la de pagament en línia que permet pagar amb criptomonedas en aquelles empreses que compten amb comerç electrònic i que desitgen facilitar les compres amb criptodivises.

La jornada està emmarcada en el CryptoTour, l’estratègia de l’exchange espanyol per a convertir a Espanya en un referent mundial cripto, a través del coneixement en criptomonedas i tecnologia blockchain de la mà d’universitats, empreses i institucions públiques.

Un repte que, si bé, ha començat a Espanya, naix amb el propòsit de traslladar-se a altres països per a potenciar el valor diferencial que ha convertit a Bit2Me en una marca innovadora i referent en l’educació i la formació cripto.

El nou servei de l’exchange espanyol ofereix als propietaris dels comerços electrònics fer retirades, intercanvis i altres operacions amb criptomonedas gràcies a una interfície configurable que permet operar amb les carteres virtuals de manera personalitzada, segura i senzilla.

En opinió de Leif Ferreira, CEO de Bit2Me, “Commerce és una gran eina per a eliminar el frau en els negocis en línia. Eines com aquesta són el futur, ja que permetran als responsables dels comerços electrònics oferir noves alternatives de pagament que els faran posicionar-se en el mercat com a empreses innovadores i tecnològicament segures”.

Bit2Me Commerce ha sigut presentat aquest dimecres al port de Castelló. L’esdeveniment entre empresaris i institucions públiques ha servit per a posicionar a aquesta regió com un hub en innovació, tecnologia blockchain i criptomonedes.

Aquesta trobada ha comptat amb la intervenció del president del PortCastelló, Rafael Simó; el CEO de la institució portuària, José María Gómez Fuster; el CEO de Bit2Me, Leif Ferreira; el CEO de Coolmod, Francisco Fábrega; i la directora d’aeroports, ports i logística de Indra, Lidia Muñoz.

L’acte ha sigut tancat per l’alcaldessa de Castelló de la Plana, Amparo Marco Gual, qui s’ha mostrat molt satisfeta per potenciar a Castelló com a regió referent en tecnologia blockchain i cripto.