Comunicació

Notes de prensa

PortCastelló aguanta el descens de trànsit de mercaderies al setembre

17 October 2022

Imagen relacionada

El trànsit de mercaderies en el port de Castelló descendeix un 17% al setembre respecte del mateix període de l’any anterior, encara que creix un 5,5% en l’acumulat pel bon comportament en la primera meitat de l’any.

En concret, els primers nou mesos de l’any PortCastelló tanca movent 16,4 milions de tones de mercaderies. Creix un 14% en trànsit de granels sòlids en moure 7,6 milions de tones. També augmenta el trànsit de granels líquids, un 2%, amb 7,6 milions de tones. Per contra, descendeix en mercaderia general, un 16,1%, en moure 1,2 milions de tones.

No obstant això, el mes de setembre reflecteix un descens en el trànsit global de mercaderies d’un 17% fruit de la inestabilitat política i energètica.

Així, descendeixen la mercaderia general un 32,3%, seguit dels granels líquids, que descendeixen un 18%, i els granels sòlids, que descendeixen un 13,2%.

Amb les dades a tancament del mes de setembre, la participació per tipus de mercaderies en el port de Castelló és d’un 46,5% de granels sòlids, un 46,3% de granels líquids, i un 7,2% la mercaderia general.

Les mercaderies més importants per volum de tones mogudes són, per aquest ordre, el petroli cru, feldespat, argiles, gasolina, caolí i fuel.

Les principals destinacions amb els quals el port de Castelló manté relacions comercials són Turquia, el Canadà, els Estats Units, Romania i Líbia.

Vull rebre les notes de premsa