El jurat dels VII Premis Faro PortCastelló selecciona als guanyadors de les seues 9 categories

3 March 2022

03-03-2022. L’Autoritat Portuària de Castelló ha acollit les reunions dels jurats que han seleccionat els guanyadors de les nou categories que reconeixen mèrits en Comunicació, Innovació, Trajectòria Empresarial, Seguretat Laboral, Iniciativa Empresarial, Protecció Mediambiental, Compromís Social, Igualtat i Cultura.

El Consell d’Administració ha aprovat per unanimitat les propostes del jurat, integrat per més de cinquanta persones de diferents àmbits i majoritàriament extern a l’Autoritat Portuària.

PortCastelló va impulsar aquests premis en 2016 coincidint amb la commemoració de la creació del port i sobre la base del que es disposa en el Reglament de Distincions Honorífiques. La iniciativa té com a fins reforçar el sentit de pertinença a la Comunitat Portuària, contribuir al reconeixement públic d’iniciatives noves en diferents àmbits i reconéixer els mèrits del treball realitzat.

Els premis Faro PortCastelló s’integren en la línia estratègica d’impacte social del Pla Estratègic 2024 que té com a objectiu la millora de la convivència port-ciutat i port província. Els guardons s’entregaran el mes vinent de maig en el transcurs d’una gala.

Les candidatures seleccionades per a aquesta edició són:

• Faro Comunicació. Medi TV

És una televisió d’àmbit local que naix en 2019. En 2021 va estrenar el programa `Coneix el port de Castelló´, de caràcter quinzenal, que ha permés acostar als castellonencs el port de Castelló a través dels seus protagonistes, oficis, la seua Comunitat Portuària, les seues mercaderies i les seues accions mediambientals. També ha apostat en la seua programació per la retransmissió en directe d’esdeveniments vinculats amb PortCastelló, com els premis Faro, Escala a Castelló o l’arribada dels Reis Mags.

• Faro Cultura: Escala a Castelló

Organitzat conjuntament amb el Ajuntament de Castelló i la Generalitat Valenciana a través de l’Agència Valenciana de Turisme i el suport de l’associació marítima que organitza “Escale à Sète”, és ja considerat com la trobada més important de vaixells tradicionals d’època de la façana mediterrània i des de la seua primera edició en 2018 ha aconseguit situar-se com un event diferenciador que ha situat al Grau de Castelló i el seu port en l’epicentre de l’oci i el turisme.

• Compromís social: Cáritas Diocesana de Segorbe-Castellón y Asociación Española contra el Cáncer

De manera conjunta per a totes dues entitats per les seues campanyes específiques per a atendre diversos col·lectius afectats per la pandèmia. En el cas de la AECC ha centrat el seu voluntariat en la protecció de llars de persones afectades de càncer a la vora de la pobresa. En el cas de Càritas per l’impuls a un Fons Diocesà davant el Covid-19 destinat a prestar ajuda a les famílies més necessitades per la crisi sanitària.

• Protecció mediambiental: Consulmar

S’estableix en el port de Castelló com a empresa d’amarrament i serveis portuaris en 1965 i ha conegut tres generacions de la família Zubiaga. Està compromesa amb la sostenibilitat de la mar, reduint la seua petjada de carboni mitjançant tecnologies de propulsió amb zero emissions. El seu objectiu és renovar el 50% de la seua flota en el port de Castelló per a 2030 i ja ha encarregat la construcció de la primera embarcació multipropòsit per a ús portuari d’Europa de propulsió 100% elèctrica.

• Seguretat Laboral: Remsa

Remolques del Mediterráneo S.A. és una empresa dedicada al servei portuari de remolc, assistència marítima i lluita contra la contaminació que presta el seu servei en el port de Castelló. Hui forma part de Boluda Towage Spain, la filial de l’activitat de remolc amb una plantilla de 30 empleats. La companyia compta amb certificats en ISO 9001 i ISO 14001 i impulsa una política rigorosa en matèria de prevenció d’accidents en el treball i protecció del medi ambient.

• Innovació: XarxaTec Activa

Es tracta d’un projecte de capacitació tecnològica que forma en emprenedoria i habilitats professionals amb una clara orientació a la inserció laboral. Amb seu en el CEEI de Castelló, té com a objectiu generar talent i afavorir un ecosistema emprenedor orientat a la inserció laboral. Entre el seu cicle d’activitats destaca les realitzades en el port de Castelló mitjançant jornades específiques destinades a conéixer en sector marítim i portuari.

• Trajectòria Empresarial: Raminatrans Castelló

És una empresa de transport i logística integral creada l’any 2000 i amb una plantilla en l’actualitat de vint professionals. Està vinculada al Grup Raminatrans, amb delegacions en USA, Mèxic, la Xina, l’Índia i el Brasil. Uns dies després de decretar-se l’estat d’alarma, Puertos del Estado va encarregar a Raminatrans Castelló la gestió duanera i logística de distribució per tot el territori nacional del que anava a ser un primer enviament de 8 milions de màscares per a combatre la COVID19.

• Iniciativa Empresarial: Moviment `QuieroCorredor ´

El Moviment #QuieroCorredor és una iniciativa empresarial i social impulsada per l’Associació Valenciana d’Empresaris des de 2016. El seu objectiu és reivindicar la culminació del Corredor Mediterrani en 2025, i que aquesta infraestructura siga una prioritat en l’agenda política. En aqueixa línia, PortCastelló va acollir al gener unes jornades sota el títol “El futur del Corredor Mediterrani” per a abordar l’estat d’execució i debatre sobre la seua importància.

• Igualtat: Associació Networking Directives Castelló

Aquesta entitat té com a missió visibilitzar i impulsar el talent d’empresàries i directives vinculades a la província de Castelló per a liderar el canvi en les organitzacions i la societat en general. Va nàixer en 2010 i actualment està integrada per més de 50 empresàries de diferents sectors productius, entre ells els portuari-logístics i, de fet, promou accions, trobades i formacions a l’entorn de PortCastelló.