Comunicació

Notes de prensa

Rafa Simó anuncia les línies estratègiques i les inversions productives per al creixement sostenible de PortCastelló

3 September 2021

Balance Rafa Simó 1 año

El president de l’Autoritat Portuària de Castelló, Rafa Simó, ha realitzat hui un balanç del seu primer any de gestió al capdavant de l’organisme públic i ha esbossat els projectes de futur per al port de Castelló.

365 dies marcats per la implantació del Pla Estratègic 2024 com a full de ruta, una aposta decisiva per la transparència, l’activació del Codi Ètic, la potenciació d’aliances estratègiques que permetran impulsar l’economia del coneixement i avançar en la integració port-província, l’avanç en tramitació d’infraestructures productives que incrementaran la competitivitat i connectivitat de PortCastelló, i un canvi en la direcció amb la incorporació de José María Gómez al capdavant.

Rafa Simó ha desgranat les principals fites reeixides durant l’últim any en les dimensions social, mediambiental i econòmica que va anunciar en la seua presa de possessió.

En el vessant social, s’ha referit a les gestions realitzades per a convertir al port de Castelló en un hub de la innovació, la transformació digital i el coneixement, així com els acords aconseguits per a impulsar la formació especialitzada del sector logístic-portuari. També ha enumerat les iniciatives desenvolupades per a situar al port de Castelló com el millor aliat de la província, entre les quals destaquen els acords amb institucions, els patrocinis per primera vegada a entitats culturals i esportives i la posada en valor dels fars que gestiona l’Autoritat Portuària.

En el seu vessant mediambiental, Rafa Simó s’ha referit a dues actuacions que evidencien el compromís del port de Castelló amb un creixement sostenible. Es tracta de l’aprovació del Codi de Bones Pràctiques Mediambientals i la signatura d’un conveni pioner de Qualitat de l’Aire amb la Generalitat Valenciana que té com a objectiu la reducció de la contaminació atmosfèrica.

En el vessant econòmic, el president de l’entitat ha destacat el bon comportament del port de Castelló en trànsit de mercaderies, malgrat els efectes derivats de la pandèmia. De fet, PortCastelló es manté com el nové port del sistema portuari de Castelló, i es consolida com el segon port en trànsit de granels sòlids i a una distància de més d’un milió de tones del tercer que és Tarragona. Aquestes xifres són possibles gràcies al dinamisme del sector ceràmic.

La capacitat inversora de PortCastelló ha permés executar durant l’últim any obres per valor de quasi 10 milions d’euros, entre les quals destaquen el pont sobre el canal d’Iberdrola, la nova atracada de líquids o la xarxa contra incendis en la dàrsena sud. També s’ha avançat en tramitacions relacionades amb la connectivitat ferroviària que situaran al port entre els millor connectats del sistema portuari, milloraran la competitivitat del port de Castelló i atrauran nous inversors.

D’altra banda, Rafa Simó ha informat de les principals actuacions futures que permetran l’enlairament definitiu de PortCastelló. Actuacions condensades en onze plans concrets per a créixer de manera eficient, sostenible i de la mà de la província.

1.- Pla de Dinamització i millora de la façana marítima, que contempla la connexió del Moll de Costa amb la platja de la Pineda.

2.- Noves aliances institucionals per a anar de la mà amb l’entorn del port.

3.- Creació del comité de Benestar Social per a reforçar els serveis i atenció als qui treballen en el recinte portuari.

4.- Compromís amb l’Ajuntament d’Almassora per a la regeneració de la seua costa.

5.- Millora de l’eficiència energètica.

6.- Reducció de la contaminació.

7.- Increment del trànsit de mercaderies.

8.- Pujada de nivell en el sistema portuari espanyol.

9.- Connectivitat ferroviària.

10.- Pacte per la competitivitat de PortCastelló.

11.- Enlairament definitiu de la dàrsena sud amb el desenvolupament del projecte Octopus, contemplat en el pla director del port, que amb un pressupost inicial de 93 milions suposarà guanyar 420.000 metres quadrats de nova superfície i 865 metres lineals de molls de 16 metres de calat.

Aquest ambiciós projecte permetrà disposar d’un total de 700.000 metres quadrats en la dàrsena sud “per a poder desenvolupar grans projectes industrials, que ajuden a consolidar el port de Castelló com un enclavament industrial, químic, enfocat en noves tecnologies i combustibles sostenibles, tal com marca el nostre Pla Estratègic”, ha indicat Rafa Simó, que s’ha referit a la creació d’un equip de treball específic per a la comercialització d’aquesta nova àrea d’expansió.

El president de l’Autoritat Portuària de Castelló ha afirmat que les línies estratègiques marcades serviran per a aconseguir el repte PortCastelló 2030, que suposarà aconseguir per a aqueix any els 30 milions de tones en trànsit de mercaderies, 30 milions d’inversió aliena anuals, desenvolupar 30 projectes socials a l’any, així com reduir un 30% el consum d’energia i un 30% les emissions. “Mirem el futur amb ambició i amb el convenciment que hem de convertir-nos en una infraestructura compromesa amb l’entorn, a més de moderna i àgil per a ser competitius”, ha afirmat el president de l’Autoritat Portuària.

Finalment, Rafa Simó ha manifestat que, sens dubte, “el balanç de l’últim any ve marcat per un nom: Nazmiye Ana. PortCastelló no oblidarà mai el 28 de maig. 42 dies que ens han marcat i que molts recordarem com de les pitjors setmanes de les nostres vides. Ara només ens queda esperar que es faça justícia, treballar perquè la memòria de l’accident, de David i de Bhanu Pratap no caiguen en l’oblit i per a secundar i ajudar a Pedro perquè es recupere el millor i el més ràpid possible“

Vull rebre les notes de premsa