Dossier guanyadors Premis Faro 2021

2 November 2021

PREMIS FARO 2021

Premi Faro Comunicació: a la Subdirecció General de Publicacions i Patrimoni Cultural de la subdelegació de Defensa a Castelló per la seua aposta per organitzar en l’edifici Moruno del Grau de Castelló exposicions gratuïtes d’interés social relacionades amb el món marítim. Aquestes iniciatives suposen un important focus cultural que permeten revitalitzar la zona d’oci del port de Castelló, comunicar les grans gestes relacionades amb la navegació i contribueixen al coneixement i difusió de la labor que homes i dones del món de la mar han realitzat al llarg de la història.

Premi Faro Compromís Social: a la campanya #SomUjicontraCOVID de la Universitat Jaume I, impulsada amb l’objectiu de recaptar fons per a projectes socials contra els efectes provocats per la pandèmia a la província, com són un fons de beques per a l’estudiantat amb especials dificultats econòmiques o el desenvolupament de diversos projectes d’investigació per a combatre els efectes de la COVID. És la primera campanya institucional de micromecenatge llançada per l’UJI en els seus 30 anys d’història i va aconseguir recaptar 73.200 euros gràcies al suport de 425 donacions de particulars.

Premi Faro Cultura: per a l’Associació “Mar i Vent” fundada en 2006 sense ànim de lucre, per la seua contribució a la divulgació i conservació de les arrels i patrimoni cultural de la mar, la pesca i la mecànica naval amb l’objectiu de mostrar la tradició marinera de Castelló. I defensar el digne ofici de la mar. L’associació té com a fins la restauració i manteniment de peces, així com l’organització d’exposicions, publicacions i jornades. L’entitat ha impulsat el Museu de la Mar i compta amb una col·lecció de més de mil peces inventariades.

Premi Faro Protecció Mediambiental: per a Bulk Cargo Logistics S.A., empresa amb gran tradició empresarial en el port de Castelló que impulsa una iniciativa de rellevància mediambiental amb una inversió de 2,5 milions d’euros en els terrenys que disposa sota concessió del port de Castelló. Es tracta d’un projecte fotovoltaic d’autoconsum amb excedents per a disminuir les emissions de CO₂. La planta produirà electricitat verda que autoconsum evitant així l’emissió de 1.930 tones de CO₂ en emissions.

Premi Faro PortCastelló de Seguretat Laboral: per a Capitania Marítima de Castelló, per la seua labor per a garantir la seguretat marítima mitjançant el control operacional dels vaixells, de les mercaderies perilloses a bord, de les condicions de professionalitat i titulació del personal marítim civil en els vaixells, la intervenció per a determinar les condicions d’entrada i eixida dels vaixells en PortCastelló. I especialment pel seu extraordinari treball durant la crisi derivada del tràgic accident del vaixell Nazmiye Ana en el port de Castelló.

Premi Faro Iniciativa Empresarial: per a l’empresa tecnològica Cuatroochenta amb seu a Castelló i especialitzada a implantar tecnologies orientades a la millora de resultats de les organitzacions a través del desenvolupament de solucions de programari cloud, i en ciberseguretat. Va ser fundada en 2011, i en l’últim any ha eixit a borsa, sent la primera empresa castellonenca a aconseguir-ho, a més de duplicar la seua grandària i capacitat. Actualment manté oficines a Espanya i Llatinoamèrica, i ha configurat una cartera de més de 1.200 clients en 21 països i un equip de 200 professionals.

Premi Faro Trajectòria Empresarial: per a la família Zamora pels seus 50 anys de trajectòria en el sector de l’hostaleria vinculada al port que traspassa generacions. Són un referent de la restauració al Grau des que van desembarcar en 1980 de la mà d’Esperanza i José Luis amb el conegut com a “Menjador d’obrers”. En 1995 els germans David, Daniel i José Antonio Zamora continuen el llegat familiar amb l’obertura de la Freiduría El Port. Recentment han obtingut el premi a l’excel·lència professional Prenamo per la seua labor de promoció turística en el port de Castelló.

Premi Faro d’Innovació: per a Integral Shipping per la seua aposta pel port de Castelló per a desenvolupar diferents projectes eòlics des de la seua campa de 20.000 metres quadrats situada en la dàrsena nord. Aquesta companyia, especialitzada en la importació i exportació de pales eòliques, garanteix als seus clients la seguretat i permanència d’aqueix trànsit en PortCastelló. Defensa l’energia eòlica com una de les pedres angulars de la lluita contra el canvi climàtic i la innovació com a element de competitivitat.

Premi Faro Igualtat: per a Élite Cementos, companyia amb més de deu anys d’experiència dedicada a la fabricació i comercialització de ciment en el port de Castelló. S’ha marcat com a objectiu convertir-se en una organització empresarial que es diferencie de la resta de companyies que operen en el sector secundant-se en els seus valors corporatius. Per a això, ha impulsat un pla de Responsabilitat Social Corporatiu específic per als seus grups d’interés, així com un Codi Ètic i de Conducta que té com un dels seus principals eixos el principi d’igualtat. La companyia compta amb el prestigiós estàndard IQNet SR10