Els vaixells de PortCastelló fan sonar les seues sirenes per a posar en valor el paper dels ports

Toque sirenas puerto de Castellón

Els vaixells atracats en els ports de tot el món han fet sonar hui les seues sirenes per a reivindicar el paper crucial del sector marítim, des de la macro economia vinculada a les cadenes logístiques mundials, fins a la seua repercussió positiva en les economies domèstiques. Les sirenes dels fars també han fet sentir al llarg del litoral espanyol.

El president de Ports de l’Estat, Francisco Toledo, s’ha sumat a aquesta iniciativa de la Cambra Naviliera Internacional (ICS) i de l’Associació de Naviliers Espanyols (ANAVE). A Castelló, al costat de la directora del port, Ana Ulloa, el president Toledo ha afirmat que “és important reconéixer la tasca de tots els treballadors i treballadores del sector en el Dia del Treball perquè la ciutadania sàpia i prenga consciència de com arriben els productes a les seues cases, a les botigues i a les indústries”.

“La gent de la mar mereix el nostre aplaudiment, més si cap en l’actual estat d’alarma, igual que altres sectors quasi sempre ‘invisibles’ com el sanitari, el transportista, l’alimentació, etcètera”, ha assenyalat.

Toledo, que ha destacat el suport del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (MITMA) en l’aplicació de mesures per a ajudar al sector marítim i portuari en aquestes dures circumstàncies, s’ha referit a estibadors, amarradors, pràctics, remolcadors, transitaris, consignataris, concessionaris, navilieres, mariners, personal dels diferents ministeris que realitzen la seua tasca en els ports, de les Autoritats Portuàries, de Sasemar, de Ports de l’Estat… “A tots ells, i a la resta de la gran família marítima, els devem el nostre reconeixement i agraïment com a societat”.

El valor estratègic dels ports d’interés general d’Espanya s’evidencia quan prenem consciència del seu paper en la logística mundial, però també en l’economia domèstica del país.

Conscients d’aquest paper crucial, el MITMA i Ports de l’Estat han aprovat durant l’estat d’alarma diverses mesures de suport a la comunitat portuària que suposaran un estalvi de més de cent milions d’euros per a les empreses i permetran facilitar-los liquiditat mitjançant l’ajornament de pagaments, com a mínim a sis mesos, per un import de 250 milions d’euros.

En conjunt, mesures de suport del MITMA i de Ports de l’Estat, en coordinació amb les Autoritats Portuàries, per valor de 350 milions d’euros per a ajudar la comunitat portuària a superar les repercussions econòmiques de la pandèmia.

• DADES MUNDIALS DEL SECTOR

Segons la ICS hi ha més de 1,2 milions de marins treballant actualment per a garantir que aliments, combustible i provisions es continuen subministrant a tot el món.

Durant l’any 2019, pels ports espanyols van passar 170.000 vaixells que van transportar a 37,4 milions de passatgers i 565 milions de tones de mercaderies.