PortCastelló redacta un pla de manteniment preventiu de les seues instal.lacions

Muelle transversal exterior

L’Autoritat Portuària suspén l’operativa en una zona del moll transversal exterior pel seu estat de deterioraci

PortCastelló ha iniciat la redacció d’un pla de manteniment preventiu de les seues instal·lacions per a periodificar la seua revisió. Es tracta d’un pla pioner en el port de Castelló per a garantir la seguretat de les instal·lacions i evitar un excessiu cost de reparació motivat per una actuació tardana.

L’elaboració d’aquest pla s’ha iniciat amb el diagnòstic, per primera vegada, de l’estat actual de les instal·lacions, tant les emergides com les submergides. Fruit d’aquesta anàlisi s’ha detectat que el moll transversal exterior presenta importants danys en la part submergida que suposen seriosos problemes estructurals com a conseqüència de la falta de manteniment des de la seua construcció en 1987, i de la solució constructiva adoptada, “que no va ser la millor possible”, segons es desprén de l’estudi realitzat.

L’informe conclou que la principal causa de deterioració va ser la solució constructiva que es va adoptar, “de tipologia claraboia en comptes d’estructura massissa, amb la finalitat de reduir el cost econòmic”. Afegeix que “no hi ha espai suficient entre la cara inferior de la llosa i la làmina d’aigua per a realitzar tasques de reparació i manteniment,  i es troba en la pitjor situació possible, la zona d’esquitxada, on el formigó armat es degrada a major velocitat.”

El president de l’Autoritat Portuària de Castelló, Francisco Toledo, ha assenyalat que “el pla ha demostrat el seu encert abans d’estar aprovat, ja que amb el diagnòstic s’ha evitat un possible accident degut a la pèrdua de capacitat portant del moll com a conseqüència de la degradació.

A causa de l’estat que presenta el moll, s’han suspés les operatives en la part del mateix més deteriorada i que no reuneix les condicions de seguretat adequades, amb la finalitat d’intervindre de forma urgent en els mòduls que es troben en pitjor estat de conservació.

La reparació del moll suposarà una inversió estimada de 3,5 milions d’euros. Ja s’està treballant en el corresponent projecte d’obra. El president de l’Autoritat Portuària de Castelló, Francisco Toledo, ha sol·licitat a Ports de l’Estat una modificació del pla d’inversions que incloga una línia pressupostària per a fer front a l’obra. L’organisme públic ha confirmat que donarà aquesta autorització amb la màxima celeritat possible.

Francisco Toledo ha afirmat que el pla de manteniment preventiu “és sempre un encert perquè garanteix l’estat òptim de les infraestructures, i evita costoses reparacions quan s’han degradat”.