De la Encina considera clau que patronal i sindicats de l´estiba aconseguisquen un acord

Salvador de la Encina en PortCastelló

El President de l’Organisme Públic Ports de l’Estat destaca a Castelló l’esforç del Govern per recuperar el diàleg i confia que la reunió convocada demà culmine amb “una pau social que és vital per al present i el futur del sistema portuari”.

El president de l’Organisme Públic Ports de l’Estat (OPPE) , Salvador de la Encina, ha visitat aquest matí el port de Castelló, on s’ha referit a la negociació del cinqué acord marc de l’estiba portuària, que reuneix la patronal majoritària Anesco i els sindicats amb representació en el sector.

De la Encina ha destacat l’esforç realitzat pel Govern d’Espanya per a asseure de nou a les parts involucrades en una reunió convocada per a demà en la seu de Ports de l’Estat “aportant a la mediació dos experts en la matèria i davant la necessitat de recuperar el diàleg”.

El president del OPPE confia que “la sensatesa permet segellar un preacord que evite els aturs convocats per al dilluns 25 i culmine amb una pau social que és vital per al present i el futur del sistema portuari espanyol”.

Salvador de la Encina ha realitzat aquestes declaracions en la seua visita al port de Castelló on ha enumerat els nous reptes als quals s’enfronta el sector.

A més, ha mostrat el seu suport al treball realitzat per l’Autoritat Portuària de Castelló (APC) per a situar a PortCastelló en el nové port dels 46 ports d’interés general que conformen el sistema portuari espanyol. En aquesta línia, ha afirmat que l’Autoritat Portuària de Castelló “té en Ports de l’Estat a un aliat per a “la millora de la seua competitivitat i continuar creixent en la diversificació de tràfics de mercaderies”.

El president de l’Autoritat Portuària de Castelló, Francisco Toledo, al costat de la directora Ana Ulloa, ha realitzat una visita a l’interior del recinte portuari, on De la Encina ha pogut comprovar in situ la importància del sector ceràmic per al port de Castelló, atés que representa el 37% del total del tràfic total de mercaderies. Francisco Toledo ha afirmat que “som una mica més que un port per al sector ceràmic, som un gran centre logístic”. També ha conegut la futura zona logística de més de 3 milions de metres quadrats a l’entorn del port, i sobre la qual es construirà la futura estació intermodal.

El president de la APC ha ressaltat el creixement en trànsits d’un 18% del port de Castelló, en tancar 2018 superant la barrera dels 20 milions de tones, i ha traçat les principals inversions públiques i privades que permetran escometre infraestructures productives en PortCastelló “que generaran riquesa i ocupació en el seu entorn”. Entre elles, ha destacat els més de 70 milions d’euros d’inversió privada per a la construcció d’un nou moll en PortSur i les noves terminals en la dàrsena nord que situaran a PortCastelló a l’avantguarda en la càrrega i descàrrega de granels.

Finalment, Francisco Toledo ha presentat les 21 accions de protecció ambiental desenvolupades pel port de Castelló per a “créixer de manera sostenible”.

De fet, s’ha referit al compromís del port de Castelló de lligar el seu pla estratègic amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), una iniciativa impulsada per Nacions Unides per a donar continuïtat a l’agenda de desenvolupament després dels Objectius de Desenvolupament del Mil·lenni.