PortCastelló tanca el millor mes de la seua història

21 May 2018

El port de Castelló continua batent rècords al comptabilitzar 1.846.418 tones en un mes

Les dades confirmen que el port de Castelló torna a batre els seus propis rècords i registra el millor mes de la seua història al moure a l’abril un total de 1.846.418 tones de mercaderies. D’aquesta manera, PortCastelló millora el seu rècord, que va aconseguir al gener d’aquest any al comptabilitzar 1.825.422 tones.

El tràfic total de mercaderia en abril suposa un creixement d’un 14% respecte al mateix mes de l’any anterior.

L’augment més espectacular durant el mes d’abril el protagonitza el tràfic de granels líquids, amb 1.008.930 tones, la qual cosa suposa un creixement del 67,8% respecte al mateix període de l’any anterior, i un 28,6% en l’acumulat d’aquest any.

El tràfic de granels sòlids descendix a l’abril un 19% i registra 536.174 tones. No obstant, el balanç del primer quadrimestre és positiu i acumula un creixement del 3,2%.

El tràfic de contenidors es situa en 21.894 TEUs, la qual cosa representa un descens del 4% a l’abril i del 1,50% en l’acumulat de l’any. El tràfic de mercaderia general baixa a l’abril un 15,5% i un 10% en l’acumulat de l’any.

Una dada significativa és el número de vaixells que han operat els quatre primers mesos de l’any, que s’incrementa un 12% al passat dels 557 de 2017 als 624 de 2018.

La diversificació de tràfics permet tancar el primer quadrimestre amb un tràfic acumulat de 6.584.805 tones, la qual cosa ens dóna un creixement del 11,9% respecte de l’any anterior. “La nostra estratègia i aposta per la diversificació de tràfics com a via de sostenibilitat que està donant els seus fruits”, ha afirmat el president de l’Autoritat Portuària de Castelló, Francisco Toledo.

Francisco Toledo ha incidit en què “continuar diversificant tràfics, juntament a una bona connectivitat terrestre per autovia i per ferrocarril, el desenvolupament de la dàrsena sud i de ParcCastelló amb l’estació intermodal, situen PortCastelló en una posició estratègica per a continuar creixent”.