Bulk Cargo, Fundació La Caixa i SEDCAS seleccionats als premis Faro PortCastelló

27-2-2018

El jurat de la III edició reconeix la labor en la categoria Protecció Mediambiental, Compromís Social i Seguretat Laboral respectivament

L’Autoritat Portuària de Castelló, ha acollit l’última de les reunions del jurat dels III Premis Faro PortCastelló. En aquesta ocasió s’han reunit els encarregats de seleccionar els guardonats en les categories de Protecció Mediambiental, Compromís Social i Seguretat Laboral, i que han recaigut a Bulk Cargo Logistics, Fundació Bancària «La Caixa» i Societat d’Estiba i Desestiba del port de Castelló respectivament. Les seues propostes s’elevaran al Consell d’Administració de l’Autoritat Portuària de Castelló.

El jurat ha reconegut la labor de Bulk Cargo Logistics S.A.U. pels seus continuats esforços centrats en el respecte i compromís amb el medi ambient. L’empresa es va crear al 1999 per a atendre les necessitats logístiques del mercat i en l’actualitat compta amb una parcel·la de 47.000 metres quadrats al costat del moll de la ceràmica. Al 2017 ha escomès una ampliació de les seues instal·lacions amb la construcció d’una nau tancada per a l’emmagatzematge de granels, amb una inversió de 3 milions d’euros, la qual cosa el convertix en un referent al disposar de totes les seues instal·lacions tancades i amb les sitges de càrrega.

En compromís social, el jurat ha destacat l’obra social de la Fundació Bancària «La Caixa», amb un pressupost de 510 milions al 2017, dins del qual s’inclou una àmplia oferta cultural, científica i educativa com l’exposició itinerant «Il·lusionisme, màgia o ciència?» que l’entitat va programar el passat mes d’agost al moll de Costa de PortCastelló i que va ser visitada per 32.290 persones.

El premi Seguretat Laboral ha recaigut a la Societat d’Estiba i Desestiba del port de Castelló (SEDCAS), participada per la totalitat de les empreses estibadores que operen al port i encarregada de gestionar la plantilla d’estibadors portuaris per a les operacions de càrrega i descàrrega dels vaixells. El jurat ha valorat la cultura de prevenció i l’acreditació en gestió de la qualitat ISO 9001, així com el repte afegit al 2017, amb la incorporació de 45 treballadors a la plantilla. Malgrat incrementar-se el nombre d’hores de treball, ha disminuït un 33% la xifra d’accidents.

En total, 55 representants de diferents sectors han conformat el jurat dels III Premis Faro PortCastelló. Un jurat paritari i majoritàriament extern a l’Autoritat Portuària. La gala d’entrega dels premis tindrà lloc el pròxim mes d’abril.