Toledo presenta a la Comunitat Portuària les objectius per a aquest any

2-2-2017

COMPETITIVITAT, INVERSIONS I COMPROMIS AMBIENTAL MARQUEN LES LÍNIES D’ACCIÓ DE PORTCASTELLÓ EN 2017

Francisco Toledo presenta a la Comunitat Portuària les dades del tancament del 2016 i els objectius per a aquest any

El president de l’Autoritat Portuària de Castelló, Francisco Toledo, juntament amb el director del port, Roberto Arzo, han presentat al Comitè de Competitivitat del port el balanç del 2016 i les principals línies d’acció per a aquest any. Competitivitat en inversions, compromís ambiental, proximitat amb la ciutadania i reclamar un tracte just per a PortCastelló acords als seus resultats són els principals eixos sobre els quals girarà la gestió en 2017.

Així s’ha exposat davant del Comitè de Competitivitat, que congrega semestralment a representants de la Comunitat Portuària.

Una trobada en la qual Toledo ha indicat que PortCastelló ha complit amb tots els objectius marcats al seu Pla Estratègic 2013-2017. Un pla que afronta aquest últim any amb el repte de connectar per ferrocarril les dues dàrsenes, fidelitzar la seua política de bonificacions a sectors econòmics com el ceràmic i augmentar les mesures correctores de protecció del medi ambient per a consolidar-se com a port sostenible.

El màxim responsable de l’Autoritat Portuària ha recordat als assistents que 2017 és l’últim d’implantació del vigent Pla Estratègic “ i en la seua recta final podem afirmar que PortCastelló està fent les coses bé”, en referència al balanç de tràfics que deixa el passat any, amb un total de 17 milions de tones mogudes al recinte portuari castellonenc, un rècord històric. “Les dades són molt bones, però encara ho són  més si les comparem amb el sistema portuari espanyol, perquè creixem el triple que la mitjana”.

Toledo també ha informat al Comitè del Pla d’Inversions previstes fins el 2021. “Hem aconseguit l’aprovació d’un ambiciós pla d’inversions fins el 2021, per import de 76 milions d’euros, que arribaran a 157 amb el nou accés ferroviari. I aquest  és un moment important perquè permetrà millorar la connectivitat viària  i ferroviària del port, urbanitzar la dàrsena sud, un nou atracament de líquids i en definitiva guanyar competitivitat”.

Al Comitè de Competitivitat estan representat tots els grups d’interès que participen en l’activitat de PortCastelló, ja siguen públics  -com Capitania Marítima, ADIF, o la pròpia Autoritat Portuària – com privats, com per exemple agents de duanes, consignataris, estibadors, concessionaris i transitaris. El seu objectiu és vetllar pel compliment del Pla Estratègic del port.