Stella Maris inaugura la seua seu al port de Castelló

07-07-2017

L’Autoritat Portuària cedeix el local des del qual prestarà assistència i atenció als marins que recalen a PortCastelló

“Avui és un dia d’alegria perquè el port de Castelló creix en solidaritat amb l’Stella Maris”. Així s’ha expressat el president de l’Autoritat Portuària de Castelló, Francisco Toledo, a l’acte d’inauguració del local que la institució ha cedit per a rebre i acollir a les tripulacions que recalen a PortCastelló.

El local ha sigut beneït pel bisbe de la Diòcesi de Sogorb-Castelló, Casimiro López, en un acte que ha comptat amb la presència d’autoritats de l’Ajuntament de Castelló, Capitania Marítima, empreses consignatàries, així com representants de Stella Maris de Tarragona i Barcelona, entre altres.

Stella Maris-Castelló ha obtingut també l’ajuda de la Federació Internacional de Treballadors del Transport (ITF), una organització amb seu a Londres i que aglutina a quasi 700 sindicats de tot el món.

Es tracta d’un local de més de cent metres quadrats, ubicant enfront del jardí del Port, a l’inici de l’avinguda Ferrandis Salvador, i que serà atès per voluntaris. El local ha estat remodelat per complet per a albergar els serveis que prestarà l’organització social i compta amb connexió wi-fi, saló de jocs, ordinadors i un espai de lectura.

El president de l’Autoritat Portuària ha destacat el paper essencial i bàsic del voluntariat de l’Apostolat del Mar en aquest projecte que avui comença a caminar. Es tracta de persones en la seua majoria vinculades professionalment a la mar que oferiran a les tripulacions que arriben al port de Castelló informació dels serveis als quals poden accedir, possibilitat de trasllats a terra perquè mantinguen contacte amb les seues respectives famílies a través d’internet, demanar assessorament laboral, ser cuidats i acompanyats en cas d’infermetat o ingrés clínic, informació turística o assistir a celebracions religioses.

La parròquia del Grau de Castelló serà l’encarregada de coordinar el servei d’atenció als aproximadament 30.000 mariners mercants que recalen anualment al port castellonenc.