PortCastelló participa a Transport Logistic de Munic

Munich

11-05-2017

L’Autoritat Portuària de Castelló, a través de la Fundació PortCastelló i juntament amb representants de la Comunitat Portuària, participa en una nova edició de Transport Logistic Munich a l’estand institucional de Ports de l’Estat.

PortCastelló acudix a aquest esdeveniment després d’haver batut rècords de tràfics al 2016 i mantenint-se al Top 10 nacional. Un creixement que continua durant el primer trimestre d’aquest any: un 22% en granels sòlids, un 24% en tràfic de contenidors i un 16% en mercaderia general.

El gerent de la Fundació PortCastelló està mantenint diverses reunions de treball a la fira, on presenta les noves infraestructures productives i logístiques del port, entre les quals destaca la dàrsena sud. Es tracta de més de 2 milions de metres quadrats preparats per a ser ocupats per noves empreses. De fet, ja hi ha firmes que han sol·licitat concessió per a instal·lar-se en aquestos terrenys. D’altra banda, la pròxima connexió ferroviària entre les dues dàrsenes, que permetrà la circulació de mercaderies de nord a sud i connexió amb el futur corredor Mediterrani.

S’afigen a aquestes infraestructures la construcció de l’estació intermodal que finançarà al 100% el port si l’informe tècnic encarregat per la Conselleria de Vivenda, Obres públiques i Vertebració del Territori conclou que la millor ubicació està a l’entorn del port de Castelló.

“Aquestes inversions suposaran un salt qualitatiu per al port al dorar-lo d’una òptima connectivitat terrestre, viària i ferroviària, i a realcar tot el potencial de la dàrsena sud”, ha indicat el president de l’Autoritat Portuaria de Castelló, Francisco Toledo.

Són inversions productives contemplades al Pla d’Inversions 2016-2020, en el qual es comprometen més de 76 milions, i que augmentaran la logística de PortCastelló.

Un pla que no quedarà en paper mullat per raó de les xifres que pot exhibir PortCastelló: el grau d’execució de les inversions ha assolit al 2016 el 118%, contrasta amb la baixa execució del conjunt dels ports espanyols, que només ha sigut del 48%.

A les noves infraestructures cal sumar una gestió logística de les matèries primeres. El president de l’Autoritat Portuària de Castelló ha anunciat que durant aquest any s’introduiran canvis notables en l’operativa de granels sòlids. “Cal aconseguir un major percentatge d’ús efectiu dels atracadors, retirar el material ràpidament dels molls per a no bloquejar-los, millorar les mesures de protecció mediambiental i habilitar nous espais per a guanyar competitivitat logística”, ha explicat Francisco Toledo.

L’APC també vol garantir que els clients del port gaudisquen de les millors condicions, per la qual cosa aquest any ha aplicat una nova rebaixa de taxes i ha ampliat bonificacions.