Ximo Puig destaca el paper “fonomental” del port

22-03-2016

El president de la Generalitat es reunix amb el president de l’Autoritat Portuària i es compromet a prioritzar inversions a l’entorn del port

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha visitat este matí el port de Castelló, on ha mantingut un encontre amb el president de l’Autoritat Portuària de Castelló, Francisco Toledo, i el seu equip directiu. Després de signar el llibre d’honor, Ximo Puig ha recorregut el recinte, on ha visitat el centre de coordinació d’emergències Port Control i alguns dels molls.

Puig ha afirmat que el port de Castelló és un instrument fonamental i bàsic per a la generació de treball, al temps que ha elogiat “el nou dinamisme que el port pot aportar a l’economia castellonenca”. En este sentit, Ximo Puig ha avançat que la Generalitat treballarà conjuntament amb l’Autoritat Portuària per “prioritzar projectes a l’entorn del port, consolidar l’espai industrial i atraure inversions”.

Ximo Puig ha assegurat que el port de Castelló a principis de segle i la creació de la Universitat Jaume I a finals “són els dos pilars fonamentals per al renaixement de Castelló i la Comunitat Valenciana”.

Per la seua part, el president de l’Autoritat Portuària de Castelló, Francisco Toledo, ha remarcat el paper del port “com palanca de creixement de l’economia”, i en eixe sentit ha recordat que PortCastelló es situa al desè lloc en tràfic global del sistema portuari estatal i el cinquè en import/export. “Tenim un tràfic diversificat que és font de riquesa”.

Ximo Puig i Francisco Toledo han reclamat de forma conjunta el corredor mediterrani i la seua connexió amb el port. “És fonamental per al desenvolupament econòmic de la província i la Comunitat Valenciana”, ha dit Puig. “El tercer carril no és la solució, i tot el temps que es perd en executar un corredor mediterrani competitiu és temps perdut per a la nostra economia”.