Toledo anuncia un “2017 inversor”

16-09-2016

El president de l’Autoritat Portuària de Castelló afirma que continuarà reivindicant un “tracte just” perquè PortCastelló no perda competitivitat

Més d’un centenar d’accions de govern en un any de gestió han permès consolidar PortCastelló al Top 10 dels ports espanyols, el sisè més rendible d’Espanya, batre els seus propis rècords cada mes, i millorar les xifres prèvies a la crisi econòmica.

Així podria resumir-se el primer any de gestió de Francisco Toledo al capdavant de l’Autoritat Portuària de Castelló, qui des de la seua presa de possessió es va marcar com a principals eixos de gestió millorar la gestió econòmica i rendibilitat del port, redefinir el paper de la Fundació i enfortir la relació port ciutat.

En només un any ja hi ha resultats tangibles: d’una banda PortCastelló va tancar l’exercici 2015 amb un benefici net pròxim als 6 milions d’euros, (un 54 per cent més que al 2014), i un import net de la xifra d’ingressos de 25.645.123 euros, la qual cosa significa que 1 de cada 4 euros ingressats a PortCastelló van ser beneficis.

Aquesta notable millora en els resultats econòmics anuals han permès plantejar per a l’any 2017 una baixada de taxes i un increment en bonificacions per guanyar competitivitat.

A més a més, 2016 ha sigut l’any en el qual s’ha signat la reestructuració del deute de PortCastelló que permet disminuir notablement el pressupost dedicat al servei del deute, escometre infraestructures productives i aprovar un pla d’inversions fins a 2020 per valor de quasi 70 milions d’euros.

A la seua compareixença davant dels mitjans de comunicació per realitzar un balanç de la seua gestió, Toledo ha anunciat que “2017 serà un any fonamentalment inversor” en el qual s’iniciarà la urbanització de la dàrsena sud, la connexió ferroviària entre les dues dàrsenes mitjançant un pont i la construcció del nou atracament de fluids a la dàrsena sud.

L’impuls a PortCastelló durant l’últim any es constata en l’aposta de les tres grans navilieres del món per aquest recinte portuari: CMA/CGM, MSC i Maersk.

Toledo es va marcar entre els seus objectius la promoció efectiva del port amb la reestructuració de la Fundació PortCastelló i la implicació de la Comunitat Portuària en l’entitat. Després d’haver canviat l’anterior equip directiu i aprovar un pla d’actuacions, la Fundació ha duplicat en un any el seu número de patrons.

A més a més, la Fundació ha auditat els seus comptes per primera vegada dins de l’objectiu de Francisco Toledo de dur a terme una gestió transparent. De fet, va elevar al Consell d’Administració el seu compromís d’escometre un Decàleg de Transparència i Codi de Bon Govern.

Aquest 2016 ha sigut l’any en el qual el port de Castelló ha sigut l’any en el qual el port de Castelló ha renovat el seu Segell d’Excel·lència Europea EFQM +500 en reconeixement a la qualitat de la seua gestió.

La implicació de PortCastelló amb la ciutat, amb els veïns del Grau i l’educació és un altre dels pilars fonamentals de la gestió de Francisco Toledo. La celebració per primera vegada dels premis Faro per conèixer la tasca i l’esforç d’empreses i entitats vinculades amb el port de Castelló és un bona prova d’això.

També els més de 10.000 alumnes de col·legis de la província de Castelló que han visitat PortCastelló des que va començar l’any o la col·laboració de l’Autoritat Portuària de Castelló per la implantació d’un cicle formatiu de la família marítimo-pesquera, juntament amb la Conselleria d’Educació i l’Ajuntament de Castelló.

L’aposta decidida pel medi ambient es plasma en les mesures correctores aprovades per PortCastelló per minimitzar el seu impacte a l’entorn així com el recent anunci de l’adquisició d’una barrera oceànica contra la contaminació.

La gestió del primer any de Francisco Toledo al capdavant de l’Autoritat Portuària de Castelló també ve marcada per un to reivindicatiu. Toledo reclama per a PortCastelló les infraestructures necessàries que li permeten continuar creixent, com són l’estació intermodal i els accessos sud al corredor mediterrani.

Per això, PortCastelló es va sumar el passat mes de març d’aquest any al Fòrum Valencià Corredor Mediterrani i ha reclamat al mes de juny a ADIF el mateix tracte inversor que a altres ports. També ha lamentat la falta d’avanços del govern central per aconseguir que la Duana torne al port de Castelló i l’ampliació d’horaris administratius al Punt d’Inspecció Fronterera.

Francisco Toledo ha volgut agrair l’esforç de tota la Comunitat Portuària per consolidar el port de Castelló i ha insistit en que no caurà en l’autocomplaença i destaca que PortCastelló té per davant un alt potencial de creixement.

De fet, a la seua compareixença davant dels mitjans de comunicació per realitzar un balanç de la seua gestió, Toledo ha anunciat que “2017 serà un any fonamentalment inversor”, amb una reivindicació creixent per aconseguir un tracte just per al port i el manteniment de la rebaixa de tarifes i bonificacions.