PortCastelló es prepara per a rebre dos creuers amb més de mil passatgers

PIC00040.JPG

16-09-2016

El Comitè Impuls de Tràfic de Creuers es reunix per coordinar l’arribada i atenció als creueristes

El port de Castelló rebrà la propera setmana dos creuers amb prop de mil passatgers. En concret, el dilluns 19 recalarà el creuer Prinsendam, de la companyia Holland America Line, amb 729 passatgers americans a bord. És la tercera vegada que aquest creuer fa escala a PortCastelló. El dimecres serà el torn  del Silver Cloud, de la companyia Silversea Cruises que atracarà per primera vegada al recinte castellonenc amb 300 passatgers europeus.

El Comitè Impulsor del Tràfic de Creuers de Castelló, òrgan creat l’any 2009, s’ha reunit aquesta setmana per coordinar totes les actuacions necessàries per a la recepció dels creuers. El Comitè està integrat per representants dels patronats municipal i provincial de Castelló, la Cambra de Comerç, l’Agència Valenciana de Turisme, la Fundació PortCastelló i l’Autoritat Portuària de Castelló.

Està previst que ambdós creuers atraquen a Castelló al voltant de les 8 del matí i seran rebuts per un grup de dolçainers i danses populars. Així mateix, es disposaran tres autobusos llançadora de manera continua tota la jornada amb l’objectiu que els creueristes puguen traslladar-se de forma àgil i còmoda per Castelló.

El president de l’Autoritat Portuària de Castelló s’ha referit a la importància del turisme de creuers “ja que repercutix positivament en l’economia de la província de Castelló”, és per això que “el port de Castelló és un aliat del sector turístic”, ha assenyalat.

Francisco Toledo ha manifestat que, a través de la Fundació, s’han marcat noves polítiques per potenciar el tràfic de creuers i situar a Castelló al mapa del turisme creuerístic. “Estem treballant perquè el port de Castelló siga un referent al Mediterrani i contribuïsca a desenvolupar l’economia castellonenca i a crear llocs de treball”, ha assenyalat.

De fet, el port de Castelló participa la pròxima setmana a la XI Fira-Congrès Seatrade Cruise Med que se cel·lebrarà a Santa Cruz de Tenerife. Com ja és habitual, el port de Castelló estarà present a l’estand institucional PORTS OF SPAIN, sota el lema “Blue Carpet: Endinsa’t a Espanya sobre una catifa blava”.

Cal recordar que el port de Castelló va inaugurar un atracament destinat a creuers l’any 2011, ubicat a la Prolongació del Dic de l’Est, amb 350 metres lineals d’atracada i 16 metres de calat.