La Fundació duplica el seu número de patrons

04-07-2016

El patronat aprova els comptes del 2015, que han sigut auditats per primera vegada

El patronat de la Fundació per a la Promoció i Desenvolupament comercial del port de Castelló –Fundació PortCastelló─ ha duplicat el número de patrons en només tres mesos i ha sumat nous associats i col·laboradors. “Una ampliació de la massa social que permetrà a l’entitat escometre nous projectes i potenciar la seua labor comercial”, ha assenyalat avui el president de l’Autoritat Portuària de Castelló, Francisco Toledo, durant la celebració del patronat.

La Fundació PortCastelló va aprovar per unanimitat a finals del mes de març reorientar l’entitat i convertir-la en el millor aliat de la Comunitat Portuària. Entre els seus objectius es va marcar la captació de massa social. Tres mesos després, la Fundació ha duplicat el número de patrons, al passar de 8 a un total de 15.

BECSA, Gimeno Servicios Portuarios S.A., Marmedsa, Portsur Castellón S.A., Terminal Marítima del Grao, Terminal Polivalente de Castellón i Sucesores de Sebastián Roca S.A., aposten per la nova Fundació PortCastelló, i es sumen als patrons institucionals que ja la conformaven: Ajuntament de Castelló, Diputació de Castelló, Autoritat Portuària, Cambra de Comerç, CEC, ACEP, UJI i ASOCIEX.

A més a més, entren com a entitats associades BP, Caixa Bank, Levantino Aragonesa de Tránsitos S.A., i Rover Alcisa S.A. Les entitats associades realitzen la mateixa aportació anual que els patrons, són partícips de la planificació d’accions comercials de la Fundació, i poden estar presents a fires i altres activitats comercials.

Per últim, Valenmar S.L. s’integra com a col·laborador i s’unix a Elite, Infinita, Raminatrans, SEDCAS i UBE.

En total, la Fundació està ara integrada per 15 patrons, 4 entitats associades i 6 entitats col·laboradores, “ i es comença a treballar ja en una segona fase de captació de massa social centrada en col·laboradors” ha indicat Toledo.

“La Fundació no tenia sentit sense el recolzament i la participació de la Comunitat Portuària”, ha dit Francisco Toledo. “Ens vam comprometre a redefinir el seu paper, a refermar-la i a convertir-la en un instrument clau i útil per als sectors productius de Castelló”, ha agregat Toledo.

A més a més, la Fundació ha aprovat en la seua sessió d’avui els comptes anuals de 2015 que per primera vegada han sigut auditats i compten amb l’informe favorable de Grant Thornton. Els ingressos van ascendir a 327.400 euros i presenten un excedent de l’activitat de 61.869 euros, “que permetrà anar reduint el deute heretat que suporta la fundació que es situa en 359.690,87 euros” ha explicat Toledo.

D’altra banda, s’ha aprovat la memòria d’activitats que recull la presència de la Fundació durant 2015 a les fires FITUR, Fruit Logistic, CEVISAMA, SEATRADE MIAMI, Transport Logistic, CERSAIE, Saló Internacional de la Logística, juntament amb altres activitats de promoció comercial.