El port inaugura una ruta regular de contenidors amb Alagèria

23-05-2016

La línia, consignada per Marmedsa, permetrà consolidar el nord d’Àfrica com a una de les principals destinacions del sector tauleller

La naviliera Transbulk Shipping i Marmedsa Noatum Maritime posen en servei des d’avui una nova ruta entre el port de Castelló i Algèria exclusivament de contenidors. La línia operarà cada vuit dies i complementa el servei que TransMed oferix cap al nord d’Àfrica.

El president de l’Autoritat Portuària de Castelló, ha assenyalat que la regularitat de la ruta “oferix un valor afegit i permet consolidar les connexions des del port de Castelló amb els recintes portuaris d’Alger i amb el nord d’Àfrica”. Alhora que ha destacat el compromís de la companyia TransMed amb el teixit empresarial de la província.

Cal recordar que el passat mes de gener el port de Castelló va acollir una reunió per analitzar les relacions comercials entre Castelló i Algèria, en la qual van participar el director general de la Marina Mercant i Ports del Ministeri de Transports d’Algèria, Iben-ElBoushaki Mohamed, el president del port de Béjaïa, Djelloul Achour, el gerent de Marmedsa Noatum, José Maria Salt i el president de l’Autoritat Portuària de Castelló, Francisco Toledo.

D’aquesta manera, PortCastelló “continua treballant en accions comercials que impliquen la consolidació i l’augment de línies que incrementen les exportacions d’un dels motors econòmics de la província”, ha ressaltat el president de PortCastelló, Francisco Toledo.

El vaixell encarregat de cobrir el servei és el New Leo. Té escala prèvia a Barcelona, admet una càrrega en contenidors de 20 i 40 peus i té una eslora de 102. Amb motiu de la seua primera escala avui a Castelló el president de l’Autoritat Portuària ha fet entrega al capità del vaixell d’una mètopa.