El Port de Castelló participa en Cevisama 2016 amb xifres rècords en tràfic de mercaderies

20-01-2016

El recinte portuari donarà a conèixer en la fira la seva oferta d’infraestructures i serveis i exposarà els beneficis d’operar des d’aquest enclavament logístic

El port de Castelló, a través de la Fundació PortCastelló, tornarà a estar present en una nova edició de la Fira Cevisama que se celebrarà a València de l’1 al 5 de febrer per donar suport al sector ceràmic de la província.

El recinte portuari donarà a conèixer la seva oferta d’infraestructures i serveis i mostrarà els beneficis d’operar des d’aquest enclavament. Cal recordar que des del port de Castelló ix el 46 per cent de la ceràmica de la província i s’importa al voltant del 90 per cent de les matèries primeres. Per això, el port ha impulsat per a aquest any 2016 bonificacions dirigides al sector ceràmic, de manera que les taxes dels vaixells es rebaixen des d’un 25 fins a un 40 per cent de forma progressiva basant-se en el nombre de contenidors que moguen. “Una mesura que impulsarà la competitivitat del nostre port i millora de les condicions del sector”, ha assenyalat el president de l’Autoritat Portuària, Francisco Toledo.

A més a més, PortCastelló arriba a aquesta nova edició firal amb xifres rècords en tràfic de mercaderies en 2015, a l’haver-se superat els 16 milions de tones.

El president de l’Autoritat Portuària de Castelló, Francisco Toledo, juntament amb el director del port, Roberto Arzo, i el president de la Fundació PortCastelló, Miguel Rojo, han visitat l’stand que PortCastelló instal·larà a Fira València abans del seu muntatge definitiu. Un stand que mostra tot el procés relacionat amb la ceràmica, des de la seva fabricació fins a l’exportació final.