El Port de Castelló entrega una metopa al vaixell Jolly Vanadio de la línia Messina

19-01-2016

El president de l’Autoritat Portuària, Francisco Toledo, recalca l’aposta de la naviliera per operar a Castelló

El president de l’Autoritat Portuària de Castelló, Francisco Toledo, ha entregat aquest matí una metopa al capità del vaixell Jolly Vanadio, Filippo Dario, amb motiu de la seua escala al port castellonenc. El Jolly Vanadio, amb 239 metres d’eslora, 30 de màniga i capacitat per a 3.000 TEUS, és un dels més grans de la seua categoria i va ser l’encarregat de transportar els darrers combois de l’exèrcit espanyol a l’Afganistan.

El vaixell, l’agent exclusiu del qual és Gimeno Maritimo, ha mogut aquest matí 600 contenidors a la Terminal Polivalent del port de Castelló. Es tracta d’un dels vuit nous vaixells adquirits per la naviliera italiana Linea Messina.

Francisco Toledo ha ressaltat durant l’acte de benvinguda la important inversió realitzada per la companyia i la seua confiança en el port de Castelló, els vaixells recalen de forma periòdica a les seues aigües des de fa temps. El president de l’Autoritat Portuària ha assenyalat que “ es tracta d’un vaixell modern i amb la darrera tecnologia”. Toledo  ha destacat la importància de que aquestes firmes aposten pel port castellonenc “que és actualment sostenible, generador de treball i riquesa” ha dit.

La naviliera italiana mou un 15,3 per cent de la mercaderia de contenidors que passa per PortCastelló. Des del 2010 el tràfic de contenidors de la firma a Castelló s’ha triplicat i actualment es xifra en 35.000 TEUS.

Jolly Vanadio té tres vaixells bessons, els Jolly Palladio, Titanio i Cobalto que completen la segona fase de modernització de la flota de línia Messina, després de la seua posta en marxa l’any 2013 dels Jolly Quarzo: Diamante, Perla i Cristallo. Aquests vaixells transporten mercaderies ro-ro i contenidors, la qual cosa els confereix una gran flexibilitat i els permet operar en qualsevol tipus de port.

L’acte de benvinguda ha comptat amb la presència del director del port de Castelló, Roberto Arzo; el president de la Fundació PortCastelló, Miguel Rojo; la consellera delegada de la companyia consignatària Gimeno Marítimo, Pilar Gimeno i el Country Manager a Espanya de la Linea Messina, Federico Spinnato.